ائل‌آی خانمائل‌آی خانم، تا این لحظه: 18 سال و 5 ماه و 24 روز سن داره
سویل‌آی خانمسویل‌آی خانم، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 6 روز سن داره
ایشیل‌آیایشیل‌آی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 23 روز سن داره

یه آسمون با سه تا ماه

خرافات دامن‌گیر

1392/3/22 14:53
نویسنده : مریم خانم
471 بازدید
اشتراک گذاری

واقعاً بعضیا چی فکر می‌کنن؟

فکر می‌کنن با پخش کردن سه‌تا، پنج‌تا، هفت‌تا، ده‌تا یا بیست‌تا یا حتی 100تا از روی یه پیغام، به آرزوشون می‌رسن؟ یا نه برعکس اگه پخش نکنن بدبخت می‌شن و نفرین اون پیغام می‌گیرتشون؟ چرا هچین اعتقاداتی پیدا می‌کنن؟ چرا دست از سر خرافات برنمی‌دارن؟

ما که بچّه بودیم، مدل کاغذی‌ش بود. بعدها که بزرگ‌تر شدم، توی زیارتگاه‌ها مدل دیگه‌ش رو دیدم. توی ابقاء متبرکه مثل امامزاده‌ها، تا دلتون بخواد داخل جلد زیارت‌نامه‌ها پر بود از همین متن‌ها. (متأسفانه هنوز هم هست)

بعدها توی اس‌ام‌اس‌ها هم پر شد از این طرز نوشته‌ها. و در نتیجه‌ی اون، سود سرشاری که با قطع نکردن این زنجیره‌ها واریز جیب مخابرات می‌شده و شده و هنوز هم می‌شه!!! پیشنهاد می‌کنم افرادی که همچین پیغام‌هایی دریافت می‌کنن، اگر خیلی به دلشون بد می‌افته، به اندازه‌ی مبلغی که قراره هزینه‌ی اون چندتا اس‌ام‌اس بشه، صدقه بدن و به جاش چندتا هم صلوات بفرستن.

این مطلب ادامه داره اگه دوست داشتین ببینین

 

توی ایمیلم هم دو سه بار از نوع خارجی‌ش (که البته ترجمه شده بودن) دیدم و برام جالب بود که این موضوع فقط گریبان‌گیر ما نیست. و ملت‌های دیگه هم باهاش دست به گریبانند.

بد‌تر از اون کامنت جالبیه که برای یکی از پُست‌های من گذاشته شده، اونم ساعت چهار صبح!!!!!!!! خیلی جالبه. ببینید:

اوشین و نوستالژی بازی | ... 4:03 22 خرداد 1392
 
این پیام ماله من نیست ولی بخونش تورو امام زمان قسم میدم این پیام رو بخون.دختری از خوزستان هستم كه پزشكان از علاجم نا امید شدند،شبی خواب حضرت . . . .  را دیدم در گلوم آب ریخت شفا پیدا كردم ازم خواست اینو به بیست نفر بگم،این پیام به دست كارمندی افتاد اعتقاد نداست كارشو از دست داد.مرد دیگری اعتقاد داشت 20 میلیون به دست آورد به دست كس دیگری رسید عمل نكرد پسشرو هز دست داد.اگر به حضرت . . . .  اعتقاد داری ابن پیامو واسه 20 نفر بفرست......20 روز دیگه منتظره یك معجزه باش تورو خدا بفرست.
[Web] - [E-Mail]
[ نظر تایید نشده ] [ تایید ] [ حذف ] [ پاسخ ] [ آی پی : 2.180.162.223 ]

(توضیح: اسم حضرت رو خودم پاک کردم)

فکر می‌کنم که برای خیلی‌ها این موضوع پیش بیاد ولی بهتره به عقل و منطقمون مراجعه کنیم و اعتقادات مذهبی‌مون رو با بدعت‌گذاری‌ها مخدوش نکنیم.

از اون گذشته به عقیده‌ی من این‌جور پیغام‌ها بیشتر توهین به مقدساتمونه و انصاف نیست که خودمون خودمونو ببریم زیر سؤال. شکر که لطف خداوند بلندمرتبه و ائمه‌ی ما و معصومین ما خیلی بیشتر از این حرف‌هاست که با چنین کارهایی ما رو مجازات بکنن ولی مطمئن هستم با پخش چنین اراجیفی دل اون‌ها رو از دست خودمون می‌رنجونیم و ایشون رو آزرده خاطر می‌کنیم. چون حضرت . . . . برای اثبات خودشون، هیچ احتیاجی به این‌که به خواب افراد خرافاتی برن و از اونا بخوان که براشون نعوذٌبالله تبلیغ کنن، ندارن. و من شنیدم که اشخاصی که در رؤیاهای صادقه‌شون، معصومین رو می‌بینن هیچ وقت اون خواب رو برای کسی تعریف نمی‌کنن. و نباید که بکنن.

درضمن توجه داشته باشین که در امامزاده‌ها چیزی که خراب می‌شه و از بین می‌ره، اوراق و جلدهای کتاب‌های دعا و زیارت‌نامه‌هاست و فکر می‌کنم که چیز کمی هم نیست و این‌گونه افراد بهتره فکر عاقبت خودشون رو هم در قیامت درنظر بگیرن چون برای یک پر کاه باید جوابگو باشیم چه رسد به اموال دیگران من‌جمله زیارت‌نامه‌های داخل مکان‌های زیارتی.

برای دخترام:

عزیزای دلم، آرزو می‎کنم حرفای مادر رو آویزه‌ی گوشتون بکنین و هیچ وقت کاری نکنین که پروردگار متعال و اولیاءش رو از خودتون برنجونین . . . . .   

الهی آمین 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ح-د
24 خرداد 92 4:43
موافقم.