ائل‌آی خانمائل‌آی خانم، تا این لحظه: 18 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره
سویل‌آی خانمسویل‌آی خانم، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 2 روز سن داره
ایشیل‌آیایشیل‌آی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 19 روز سن داره

یه آسمون با سه تا ماه

شما از کدوم نیم‌کره‌ی مغزتون بیشتر استفاده می‌کنین؟! :)

1392/10/22 18:39
نویسنده : مریم خانم
335 بازدید
اشتراک گذاری

تاحالا به این فکر کردین که کدوم یکی از کارهایی رو که انجام می‌دین به کدوم نیم‌کره از مغزتون ارتباط داره؟ تا حالا براتون سؤال شده که آیا نیم‌کره‌های مغز انسان باهم در تعادل هستن یا نه؟ بزرگی و عظمت و قدرت خداوند متعال، در خلق چنین معجزه‌ای به نام مغز، همه رو حیرت‌زده و انگشت به دهان می‌کنه. 

توی وب‌گردی‌هام به یه تست جالب برخوردم. که دوست داشتم بقیه رو هم از اون مطلع کنم. :)

این تست مغز، یه بازی سرگرم‌کننده و جالبه که به ما کمک می‌کنه تا اطلاعات بیشتری در مورد خودمون و طرز فکرمون به‌دست بیاریم. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود نداره، بلکه صرفا این تست، یه آزمونی جهت بررسی تعادل بین نیم‌کره‌های چپ و راست مغزه.

نکته: توجه داشته باشین که این تست مغز، میزان آگاهی و یا علم و دانش ما رو مثل یه تست آموزشی مغز اندازه‌گیری نمیکنه، و درضمن برای سنجش میزان رشد مغزی طراحی نشده، با این حال اطلاعاتی در مورد مغزمون به ما می‌ده. نتیجه‌ی بازی به کاربران نشون می‌ده که اون‌ها چه مقداری از نیم‌کره چپ و چه مقدار از نیم‌کره‌ی راست مغزشون استفاده می‌کنن.

 بر اساس این تست ما انسان‌ها بدون این‌که بدونیم یا خودمون متوجه بشیم، از نیم‌کره‌ی راست مغزمون برای کارهایی از قبیل "(1) تهیه‌ی راه‌بردها و راه‌کارها، یا همون استراتژی، (2) عقلانیت یا همون فکر کردن، (3) قدرت استدلال یا منطق، (4) برقراری و اجرای قوانین، قواعد، مقررات و یا چهارچوب‌ها، (5) توانایی‌های زبان، سخن‌گویی و تکلم و (6) توجه به جزئیات" استفاده می‌کنیم.

از نیم‌کره‌ی چپ مغزمون هم بیشتر در اموری مثل "(1) خلّاقیت یا قدرت ابتکار،  (2) شهود و بصیرت یا همون درک مستقیم، بینش و قدرت کشف کردن، (3) بی‌نظمی، هرج و مرج طلبی یا آشوب، (4) حس کنجکاوی، (5) درک تصاویر، درک بصری یا حافظه‌ی تصویری و (6) قوه‌ی تخیل" استفاده می‌کنیم.

نگران نباشین نیشخند، آزمون رو برای گرفتن نتیجه تکمیل کنین و از این تست لذت ببرین!

تست چپ‌مغزی یا راست‌مغزی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

کاناپه بادی
24 فروردین 93 11:29
با تشکر از مطالب خوبتون