ائل‌آی خانمائل‌آی خانم، تا این لحظه: 18 سال و 5 ماه و 22 روز سن داره
سویل‌آی خانمسویل‌آی خانم، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 4 روز سن داره
ایشیل‌آیایشیل‌آی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 21 روز سن داره

یه آسمون با سه تا ماه

ائل‌آیِ مدیرِ من !

1392/9/25 23:31
نویسنده : مریم خانم
305 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از قوانین مدرسه‌ی ائل‌آی، محدودیت توی مبلغ پول توجیبیه. این مبلغ پارسال هزار تومن بود. یعنی نباید بیشتر از هزار تومن پول توی جیب بچّه‌ها می‌بود. که البته ائل‌آی هم اون هزار تومن رو می‌گرفت و هم خوراکی‌های دیگه می‌برد مدرسه!

این موضوع از زبون دوستمه (مامان " ر " یکی از هم‌کلاسی‌های ائل‌آی) که پارسال برام تعریف کرده. ماجرا از این قرار بوده که:

اون روز یکی از روزهای آلوده‌ی هوای تهران بود و من به ائل‌آی سپرده بودم که از کلاس بیرون نره. دوستم رفته بود مدرسه چون توی دفتر مدرسه کار داشت. ائل‌آی رو دیده بود که توی حیاط مدرسه، تو صف بوفه ایستاده. تا دوستم به دفتر برسه، ائل‌آی خریدش رو کرده بود و  برگشته بود کلاس.

ائل‌آی یه شیرکاکائو خریده بود.

دوستم بعد از این‌که کارش رو انجام داده بود، رفته بود سر کلاس، تا به دخترش " ر " سر بزنه. و دیده بود که شیرکاکائو دست " ر " دختر خودشه. می‌گفت پرسیدم که: " ر " این چیه؟ این شیرکاکائو رو که همین الآن ائل‌آی خریده."

و " ر " جواب داده بود که: "مامان خودش بهم قول داده بود که امروز برام شیرکاکائو بخره. دیروز خودش خورده بود و قرار بود امروز هم برای من بخره."

 

وقتی این جریان رو شنیدم، از این‌که همچین دختر مدیر و مدبّری تربیت کردم، خودم به خودم بالیدم. مژه از این‌که ائل‌آی می‌تونست از من پول بخواد ولی این‌کار رو نکرده بود و خودش روی موجودی توی جیبش مدیریت کرده بود، بهش افتخار کردم. از خود راضی از این‌که بدون این‌که به من بگه یا از من اجازه بگیره، این رفتار خوب یعنی مهمون کردن دوستش (یا به عبارتی تنها نخوردن) رو از خودش بروز داده بود، کیف کردم. بغل

قبلاً گفتم بازم می‌گم:

خدایا شکرت که این فرشته‌ی کوچولو رو به ما دادی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان آیدین
25 آذر 92 23:51
سلام خانومی خوبین دخترهای نازت خوبن معنی اسم دخترهای خوشگل و میخواستم خیلی اسم قشنگی دارن فکر کنم ترکی هست درسته به وب پسر منم سری بزنید خوشحال میشیم .
مریم خانم
پاسخ
سلام ممنون که به ما سر زدین. بله اسم هردوشون ترکی هست. معنی اسم هر دو شونو توی همین‌ وبلاگ توضیح دادم. ائل‌آی یعنی "ماه‌روی فامیل" و سویل‌آی یعنی "همچون ماه دوست داشته شو" یا "ماه دوست داشتنی". در ضمن اگر دوست داشتین اطلاعات کامل‌تری داشته باشین، معنی اسم ائل‌آی این‌جا: http://1asemoonba2tamah.niniweblog.com/post7.php و معنی اسم سویل‌آی هم این‌جاست: http://1asemoonba2tamah.niniweblog.com/post6.php
الهام
25 آذر 92 23:59
سر واژه میدی مریم خانم مامان ر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مثلا اگه ملا مشهدی عبدالله قاسم علی آباد پشت ریگی باشه میگی: م م ع ق ع آ پ ر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مریم خانم
پاسخ
خوب گفتم شاید مامانش راضی نباشه اسم دخترشو تو بلاگمون بنویسم مگه چیه؟
الهام
26 آذر 92 0:07
آره راضی نیست میاد یقه تو میگیره میگه تو با احساسات دختر من بازدید کردی
مامان بهار ، مهرنگار
27 آذر 92 1:41
عزیزه دلم چه مهربون.آخه خدا حفظش کنه
مریم خانم
پاسخ
ممنونم عزیزم.
سلام
30 خرداد 98 18:20
جالب بود