ائل‌آی خانمائل‌آی خانم، تا این لحظه: 18 سال و 5 ماه و 22 روز سن داره
سویل‌آی خانمسویل‌آی خانم، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 4 روز سن داره
ایشیل‌آیایشیل‌آی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 21 روز سن داره

یه آسمون با سه تا ماه

معنی اسم ائل‌آی

1392/3/14 15:27
نویسنده : مریم خانم
734 بازدید
اشتراک گذاری

از وقتی یادم می‌آد دوست داشتم موقعی که خدا بهم دختر داد، اسم دخترم رو ائل‌آی بذارم. این اسم رو خیلی دوست داشتم و حالا هم دارم.

ائل‌آی یه اسم ترکی قشنگه با ترجمه از ترکی استانبولی « Ülkenin en güzeli »، که « زیباترین زن سرزمین » معنی می‌ده. البته چون « ماه » در اکثر فرهنگ‌ها و زبان‌ها، مظهر زیبایی، زیبارویی و زیبارویان هست، برای نام‌گذاری اسم دختران زیبارو به‌کار می‌ره. در زبان ترکی هم « آی » به معنی ماه، کاربرد زیادی توی اسم‌های دخترونه داره و اسم‌هایی که با « آی » شروع یا به « آی » ختم می‌شن زیادن و البته خواهان زیادی هم دارن و « ائل‌آی » هم یکی از اون‌ اسم‌هاست. و معانی دیگه‌ش «ماه قبیله، ماه ایل، ماه فامیل، ماه سرزمین، ماه‌روی ایل، ماه‌روی و زیباروی فامیل، زیباترین دختر ایل » هستن.

برای ائل‌آی ما که از طرف مادر اولین نوه و از طرف پدری اولین نوه دختر ـ حتی بین نسل قبلیش ـ بود، به خصوص با زیبایی خاصی که داره این اسم خیلی با مسمّاست. و واقعاً مثل اسمش « ماهِ فامیل و فامیل‌هاست ». 

امیدوارم پدر و مادرایی که علاقه‌مندن تا این اسم رو روی دختر عزیزشون بذارن، از این معانی که این‌جا گردآوری شده استفاده برده باشن.

درضمن در سایت ثبت احوال با املای « ال آی » درج شده و تا این لحظه با همین املا دارای فراوانی 155 هست.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)